نیازهای جنسی انسان یک مساله غیر قابل انکار است.
در مقابل این نیاز در طی تاریخ مسیرهایی زیادی رفته شده
افراط ها بیشتر بوده و در مقاطعی هم تفریط وجود داشته
در اسلام با مشروع دانستن اصل مساله ضوابطی برای آن طرح شده و روابط جنسی
در کانون خانواده و ازدواج مجاز و در غیر آن ممنوع خواهد بود.
ازدواج اگر چه در قدم اول یک پیوند عاطفی است اما به هر حال با یک پیوند حقوقی نیز همراه می شود.
این پیوند حقوقی حدود و ضوابطی را مطرح می کند مانند قرار داد شرکتی که در آن ضوابط را تعیین می کنند تا بعد ها دچار اختلاف نشود.
در این میان به دلیل اینکه شاید عده ای نتوانند تمام ضوابط را به عهده بگیرند
ازدواج موقت نیز تشریع شده تا جلوی روابط بی ضابطه گرفته شود.
وقتی قرار باشه قانون نوشته بشه باید حال همه افراد رعایت بشه و به گونه ای نوشته بشه که مشکلات حل شود.
خیلی خوب می شد اگر فقط کسانی نمره قبولی دریافت می کردند که بالای 17 اخذ کنند
اگر روزی اعلام کنند که برای مطلوب کردن و بالا بردن نظام آموزش بعضی از قوانین مانند تک ماده و تبصره و ... حذف میشود؟؟؟
ازدواج موقت هم تقریبا شبیه همین مثال است.
ازدواج دائم شرایطی دارد که اگر چه ایده آل را حاصل می کند
اما برای کسانی که توانایی انجام تعهدات ازدواج دائم را ندارند چه راهی پیشنهاد می کنید؟؟؟
آیا گناه در این صورت باید مجاز باشد
امام علی (ع) می فرمایند: اگر عمر صیغه را ممنوع نمی کرد زنا بسیار محدود
می شود و انسان بسیار پست این کار را می کردند. اما ممنوع بودن صیغه سبب
گسترش زنا شد.
لولا أن عمر نهى عن المتعة ما زنى إلا شقى
شاید بگویید که فرق زنا با صیغه چیست؟
اگر مساله قیامت و گناه را نیز کنار بگذاریم
در صیغه که یک نظام حقوقی دارد جلوی خیلی از مشکلات گرفته می شود.
مثلا در زنا اگر زن باردار شود تکلیف چیست؟
باید دعوا کنند تا مسئولیت ها در قبال فرزند مشخص شود؟
یا اینکه خدای نکرده سقط جنین ............
اما در نظام حقوقی صیغه این مساله در کنار خیلی از سوالات دیگر جواب دارد و جلوی هرج و مرج گرفته می شود.
علی (کارشناس دینی) ::: سه شنبه 88/7/14::: ساعت 8:40 صبح